GENERELLE VILKÅR FOR MEDLEMSKAP I MOVE by Holmenkollen Fitness

Gjelder fra og med 06.09.2022

Virksomhetens juridiske navn: Holmenkollen Fitness AS

Org. nr Brønnøysund: 994 617 893

Virksomhetens kallenavn: MOVE by Holmenkollen Fitness

Selskapsform: Aksjeselskap

Etableringsår: 2009

Adresse: Kongeveien 26, 0787 Oslo

Telefonnummer: +47 99 25 66 31

Offisiell web-adresse: https://www.movefitness.no

Offisiell email adresse: post@movefitness.no

1. GENERELT

Nedenstående vilkår kommer til anvendelse mellom den personen («Medlemmet») som er navngitt i avtalen («Medlemsavtalen») og MOVE by Holmenkollen Fitness. Disse vilkårene er en integrert del av Medlemsavtalen. I tillegg til Medlemsavtalen vil Medlemmet også være bundet av særskilte vilkår som til enhver tid måtte gjelde for øvrige tjenester og tilbud. Disse vilkårene er tilgjengelig på vår nettside.

2. PARTENE

Selger er

Firmanavn: Holmenkollen Fitness AS

Kontaktadresse: Kongeveien 26, 0787 Oslo

E-post: post@movefitness.no

Telefonnummer: +47 99 25 66 31

Org. nr.: 994 617 893

og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

3. MEDLEMSKAP I MOVE by Holmenkollen Fitness

3.1. Medlemskap i MOVE by Holmenkollen Fitness kan tegnes av myndige personer som:

3.1.1. Har en allmenn god helsetilstand hvor det etter MOVE by Holmenkollen Fitness´ vurdering ikke foreligger åpenbar risiko for personens helse og/eller skade.

3.1.2. Ikke har utestående gjeld tilknyttet tidligere medlemskap i MOVE by Holmenkollen Fitness.

3.1.3. Ikke tidligere har blitt utestengt fra ett eller flere MOVE by Holmenkollen Fitness-sentre.

3.1.4. Ikke har opptrådt klanderverdig i forbindelse med tidligere medlemskap i MOVE by Holmenkollen Fitness.

3.2. Personer som ikke er myndige kan inngå medlemskap hos MOVE by Holmenkollen Fitness, under forutsetning av at en foresatt inngår avtalen. Den foresatte vil være juridisk ansvarlig for medlemskapet, herunder bli holdt ansvarlig for alle betalinger tilknyttet medlemskapet.

3.3. Medlemmet får tildelt et medlemskort i MOVE by Holmenkollen Fitness. Medlemskortet er MOVE by Holmenkollen Fitness´ eiendom, og disponeres personlig av Medlemmet. Kortet kan ikke overdras eller lånes bort. Ved avslutning av medlemskapet skal Medlemmet uten ugrunnet opphold destruere medlemskortet.

3.4. Ved innmelding vil det bli tatt fotografi av Medlemmet.

3.5. Medlemskapet gjelder fra og med startdato angitt i Medlemsavtalen.  

3.6. Medlemskapet i MOVE by Holmenkollen Fitness er et løpende avtaleforhold, uavhengig av bindingstid. Medlemskapet løper således videre etter utløp av avtalt bindingstid og frem til medlemskapet avsluttes i henhold til kapittel 7.

3.7. Medlemskapet er personlig og kan ikke overdras eller benyttes av andre enn Medlemmet.

3.8. Medlemskapet gir Medlemmet rett til å trene ved ett eller flere MOVE by Holmenkollen Fitness-sentre slik angitt i Medlemsavtalen. Videre har Medlemmet rett til å benytte seg av tilgjengelige tilbud i henhold til gjeldende vilkår.

3.9. MOVE by Holmenkollen Fitness´ til enhver tid gjeldende medlemskap, konsepter og tilleggstjenester med tilhørende beskrivelser og priser, fremkommer på vår nettside.

3.10. Oppgradering av medlemskap: Medlemmet kan til enhver tid oppgradere sitt medlemskap for å få tilgang til flere sentre, konsepter og tilleggstjenester i samsvar med MOVE by Holmenkollen Fitness´ til enhver tid gjeldende tilbud. Oppgraderinger trer i kraft med umiddelbar virkning.

3.11. Nedgradering av medlemskap: Medlemmet kan til enhver tid nedgradere sitt medlemskap for å redusere tilgang til sentre, konsepter og tilleggstjenester. Nedgraderinger trer i kraft etter utløpet av påfølgende måned.

3.12. Medlemmer som innehar et medlemskap som MOVE by Holmenkollen Fitness ikke lenger tilbyr, vil ved endring av medlemskap, bli overført til MOVE by Holmenkollen Fitness´ til enhver tid gjeldende medlemskapsstruktur.

3.13. MOVE by Holmenkollen Fitness vil ikke alltid kunne garantere tilgjengelig plass på treningsaktiviteter mv., hvor deltakerantallet eller tilgangen er begrenset.

3.14. MOVE by Holmenkollen Fitness vil så langt det lar seg gjøre tilpasse tilbud og åpningstider på tilgjengelige treningssentre i samsvar med medlemmenes ønsker og atferd. Det aktuelle treningssenter vil til tider kunne bli holdt stengt eller inneha et redusert tilbud i forbindelse med eksempelvis helligdager, vedlikeholdsarbeid og Force majeure (slik definert i punkt 9.1).

3.15. Kameraovervåking vil bli gjennomført på MOVE by Holmenkollen Fitness´ treningssentre.


3.16.2. Bedrift

3.16.2.1. Ordinær bedriftsavtale

Medlemmer som er registrert med en ordinær bedriftsavtale kan ha rett til rabattert pris i henhold til særskilt avtale mellom MOVE by Holmenkollen Fitness og den aktuelle bedrift, så lenge Medlemmet er ansatt i bedriften. Medlemmet plikter å varsle MOVE by Holmenkollen Fitness dersom Medlemmets arbeidsforhold opphører. Når vilkårene for ordinær bedriftsavtale ikke lenger er tilstede vil månedlig medlemsavgift oppjusteres til listepris. Medlemskapet vil deretter løpe videre frem til Medlemmet aktivt benytter seg av sin oppsigelsesadgang.

3.16.2.2. Subsidiert bedriftsavtale

Medlemmer som er registrert med en subsidiert bedriftsavtale kan ha rett til rabattert pris i henhold til særskilt avtale mellom MOVE by Holmenkollen Fitness og den aktuelle bedrift, så lenge Medlemmet er ansatt i bedriften. Bedriften plikter å varsle MOVE by Holmenkollen Fitness dersom Medlemmets arbeidsforhold opphører. Etter mottak av varsel plikter MOVE by Holmenkollen Fitness senest innen én (1) måned å informere Medlemmet skriftlig om at vilkårene for subsidiert bedriftsavtale ikke lenger er tilstede, hvoretter Medlemmet vil bli ny fakturamottaker for månedlig medlemsavgift. Medlemsavgiften vil samtidig oppjusteres til listepris. Medlemskapet vil deretter løpe videre frem til Medlemmet aktivt benytter seg av sin oppsigelsesadgang.

4. BETALING AV MEDLEMSKAP

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.

Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra Selgeren til Kjøperen. Kjøp på movefitness.no foregår med Vipps, kortbetaling (VISA/Mastercard).

Ved betaling med kredittkort eller debetkort, kan Selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestillingen i inntil 4 dager fra bestillingen. Ved betaling med kredittkort, vil lov om kredittkjøp m.m. komme til anvendelse.

4.1. Medlemmet skal betale månedlig medlemsavgift, innmeldingsavgift og eventuelle øvrige avgifter i henhold til MOVE by Holmenkollen Fitness´ til enhver tid gjeldende priser. Det samme gjelder for foresatt eller andre som i Medlemsavtalen har påtatt seg juridisk ansvar for medlemskapet.

4.2. Den månedlige medlemsavgiften forfaller løpende til avtalt tidspunkt, unntaksvis ved oppstart, hvor særskilte vilkår gjelder. Medlemmet er ansvarlig for å påse at medlemsavgiften betales til forfall og må kontakte MOVE by Holmenkollen Fitness dersom betalingsgrunnlag ikke er mottatt.

4.3. Ved bruk av automatisk betalingstjeneste er Medlemmet selv ansvarlig for å inngå nødvendig avtale med sin bankforbindelse om automatisk trekk av månedlig medlemsavgift til MOVE by Holmenkollen Fitness. Denne avtalen kan Medlemmet starte via sin medlemsprofil på vår nettside. Medlemmet må til enhver tid påse at angitt beløpsgrense dekker fakturabeløpet samt påse at betaling utføres innen forfall. Dersom Medlemmet ikke ønsker å opprette en automatisk betalingstjeneste, eller Medlemmets bank ikke har bekreftet tjenesten til MOVE by Holmenkollen Fitness innen den 4. i måneden, vil det utstedes papirfaktura med tilhørende fakturagebyr.

4.4. Dersom Medlemmet ikke betaler innen forfall, uavhengig av betalingsmetode, vil det bli utstedt inkassovarsel med ny forfallsdato. Ved forsinket betaling vil MOVE by Holmenkollen Fitness kunne kreve dekket omkostninger og renter etter inkassoloven, forsinkelsesrenteloven og annen gjeldende lovgivning.

4.5. Dersom Medlemmet har misligholdt et betalingskrav og mottar betalingspåminnelse, inkassovarsel eller inkassokrav fra en ekstern inkassator, er det betalingsinformasjonen på fakturaen fra den eksterne inkassatoren som skal benyttes ved betaling.

4.6. Medlemmet har prisgaranti for sin månedlige medlemsavgift under bindingstiden. En eventuell endring av medlemsavgiften kan MOVE by Holmenkollen Fitness først gjøre gjeldende etter utgangen av bindingstiden, med mindre Medlemmet selv ønsker å foreta endringer i eksisterende medlemskap. For de tilfeller hvor Medlemmet innehar en særskilt rabattordning med MOVE by Holmenkollen Fitness og rabattordningen opphører på et tidspunkt hvor Medlemmet fortsatt er underlagt binding, har MOVE by Holmenkollen Fitness ensidig rett til å oppjustere den månedlige medlemsavgiften til listepris.

4.7. Medlemmet skal ikke betale månedlig medlemsavgift dersom: 

4.7.1. Medlemskapet er fryst i henhold til kapittel 7. 

4.7.2. MOVE by Holmenkollen Fitness har sagt opp Medlemsavtalen med umiddelbar virkning i henhold til punkt 7.7. 

4.7.3. Treningssenteret Medlemmet vanligvis benytter ikke er tilgjengelig for trening og det etter MOVE by Holmenkollen Fitness´ vurdering ikke foreligger annet treningssenter tilgjengelig i rimelig nærhet.

5. MEDLEMMETS ANSVAR

5.1. Medlemmet plikter å:

5.1.1. Gjøre seg kjent med og følge MOVE by Holmenkollen Fitness´ til enhver tid gjeldende Sikkerhets- og Trivselsregler (generelle), Sikkerhets- og Trivselsregler (barnepass) og øvrige regler/retningslinjer som finnes på vår nettside.

5.1.2. Ikke bruke dopingmidler som fremkommer av den til enhver tid gjeldende særskilte dopinglisten for treningssentre. Denne dopinglisten tar utgangspunkt i idrettens dopingliste, som er tilgjengelig på Antidoping Norges nettside, men avgrenset til de opplistede dopinggruppene S1 (anabole stoffer), S2 (peptidhormoner, vekstfaktorer, relaterte substanser og mimetika) og S6 (stimulerende midler). Begrensningen som er angitt i forbudet mot dopinggruppe S6 vedrørende konkurransedeltakelse kommer ikke til anvendelse for treningssentre. Bruk av dopingpreparater er kriminalisert, jf. legemiddelloven § 24a og straffeloven § 234, og slik bruk vil kunne bli politianmeldt. MOVE by Holmenkollen Fitness vil i samarbeid med Antidoping Norge kunne gjennomføre tilfeldige dopingkontroller. Medlemmer som oppholder seg på et av MOVE by Holmenkollen Fitness’ treningssentre mens slik kontroll pågår plikter i den forbindelse på forespørsel å avlegge dopingprøve under oppsyn av Antidoping Norge. Dopingprøven vil bli gjennomført i henhold til prosedyren som er beskrevet i et særskilt dokument som Medlemmet vil bli forevist.

5.1.3. Informere MOVE by Holmenkollen Fitness ved endring av kontaktopplysninger/betalingsopplysninger, herunder endring av navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer, kontonummer og annen relevant informasjon. Melding skal gis uten ugrunnet opphold.

5.1.4. Informere MOVE by Holmenkollen Fitness om forhold som medfører at Medlemmet ikke lenger har rett til rabattert medlemskap. Melding skal gis uten ugrunnet opphold.

5.1.5. Registrere sitt medlemskort ved ankomst før Medlemmet benytter seg av et MOVE by Holmenkollen Fitness-senter. MOVE by Holmenkollen Fitness vil kunne kreve at medlemmet fremviser legitimasjon.

5.2. Tap av medlemskort skal snarest meldes til MOVE by Holmenkollen Fitness. MOVE by Holmenkollen Fitness vil deretter sperre kortet og utstede nytt medlemskort. Ved utstedelse av nytt medlemskort, plikter Medlemmet å betale til MOVE by Holmenkollen Fitness et gebyr i henhold til de til enhver tid gjeldende priser.

5.3. Medlemmet er ansvarlig for å oppbevare medlemskortet på en slik måte at det ikke blir misbrukt av andre. Mistanke om misbruk skal snarest meldes til MOVE by Holmenkollen Fitness.

5.4. Medlemmet gis tilgang til MOVE by Holmenkollen Fitness´ digitale tjenester gjennom sin personlige profil. Medlemmet må ikke gi andre fysiske eller juridiske personer tilgang til disse tjenestene gjennom deling av innloggingsinformasjon mv.

5.5. For Antidrukningsarmbånd på MOVE by Holmenkollen Fitness Røa Bad gjelder egne vilkår for adgang, opphold og sikkerhet.

6. PERSONOPPLYSNING, MARKEDSFØRING OG KOMMUNIKASJON

6.1. MOVE by Holmenkollen Fitness vil til enhver tid behandle Medlemmets personopplysninger i samsvar med vår personvernerklæring og gjeldende lovgivning.

6.2. Medlemmet samtykker til at MOVE by Holmenkollen Fitness, og andre firmaer som inngår i samme konsern, registrerer, lagrer og bruker opplysninger om Medlemmet (navn, fødselsnummer, adresse, e-postadresse, telefonnummer, fotografi, betalingsopplysninger og lignende) og Medlemmets bruk av MOVE by Holmenkollen Fitness´ tjenester, for å administrere og ivareta medlemskapet, herunder informere om tjenester fra MOVE by Holmenkollen Fitness. Databehandlingsansvarlig for opplysningene er MOVE by Holmenkollen Fitness v/CEO. Medlemmet samtykker til at MOVE by Holmenkollen Fitness lagrer treningshistorikk med det formål å kunne følge opp Medlemmets aktivitet og tilrettelegge Medlemmets treningsopplegg. Medlemmet kan også selv legge til egen treningshistorikk som vil bli lagret på tilsvarende måte. Treningshistorikk vil her si informasjon om antall besøk på de ulike treningssentrene, hvilke treningsøkter Medlemmet har deltatt på, om Medlemmet har forhåndsbestilt plass på gruppetreningstime eller annen aktivitet, samt om Medlemmet har avbestilt plass på time.

6.3. Medlemmet har rett til innsyn i sin treningshistorikk og kan kreve å få denne slettet. MOVE by Holmenkollen Fitness skal bekrefte mottak av melding om sletting.

6.4. I henhold til punkt 2.15 vil kameraovervåking gjennomføres på MOVE by Holmenkollen Fitness´ treningssentre. Formålet med overvåkingen er å forebygge/utrede lovbrudd og skape et trygt og sikkert miljø for alle medlemmer. Kameraovervåkingen og behandlingen av innhentet informasjon foretas i henhold til den til enhver tid gjeldende lovgivning.

6.5. Utlevering av opplysninger til utenforstående kan ikke skje uten Medlemmets skriftlige samtykke, med mindre utleveringen er pålagt med hjemmel i lov, eller er ledd i betalingsinnkreving, forsikringskrav eller regnskapsbehandling.

6.6. Ved inngåelse av Medlemsavtalen innhentes samtykke fra Medlemmet til at MOVE by Holmenkollen Fitness kan benytte enhver kommunikasjonsform overfor Medlemmet, herunder elektronisk kommunikasjon (e-post, SMS, MMS m. fl.), for å informere om og/eller markedsføre sitt tilbud, i henhold til markedsføringsloven § 15. Medlemmet kan når som helst trekke sitt samtykke til å motta markedsføringshenvendelser ved å kontakte MOVE by Holmenkollen Fitness. Markedsaktiviteter basert på samtykke kan Medlemmet selv administrere via «Mine sider». Medlemmet kan ikke reservere seg mot utsendelser som gjelder endring av Medlemsavtalen, førstegangshenvendelser vedrørende treningssikkerhet (PT Start) eller annen viktig informasjon tilknyttet medlemskapet.

6.7. Samtykket fra Medlemmet, angående punktene over, gjelder så lenge Medlemsavtalen løper og i en periode på seks (6) måneder etter opphør av Medlemsavtalen. Dette blant annet for å kunne gi Medlemmet de fordeler som følger av å ha vært medlem av MOVE by Holmenkollen Fitness.

6.8. Generell informasjon fra MOVE by Holmenkollen Fitness om medlemskapet vil primært bli sendt til den e-postadressen eller postadressen som Medlemmet har oppgitt.

7. FRYS AV MEDLEMSKAPET

7.1. Medlemmet kan søke om å fryse medlemskapet sitt i MOVE by Holmenkollen Fitness. «Frys» betyr midlertidig stopp av medlemskap i en tidsbegrenset periode.

7.2. Gjeldende vilkår for frys av medlemskap vil til enhver tid være tilgjengelig på vår nettside.

7.3. Søknadsskjema for frys av medlemskap finnes her.

7.4. For de tilfeller hvor Medlemmet er underlagt bindingstid, vil denne forlenges med det antall dager som er fastsatt i innvilget vedtak om frys.

7.5. MOVE by Holmenkollen Fitness vil ikke kreve Medlemmet for medlemsavgift i innvilget fryseperiode i henhold til punkt 3.7.1. Betalingsfri periode og fryseperiode er av faktureringsårsaker ikke nødvendigvis sammenfallende.

7.6. Ved utløp av fryseperioden løper medlemskapet videre på de betingelser som følger av Medlemsavtalen. Hvis Medlemmet avslutter medlemskapet underveis i fryseperioden gjelder således én (1) måneds oppsigelsestid etter avsluttet fryseperiode. Oppsigelsen trer i kraft etter utløpet av påfølgende måned.

7.7. Ved behov for gjentagende frys av medlemskap må Medlemmet selv registrere nytt søknadskjema for ønsket fryseperiode. Ved forlengelse av frys må søknaden være levert innen utløpet av endt fryseperiode.

7.8. Ved innvilgelse av frys av medlemskap, vil MOVE by Holmenkollen Fitness kunne kreve at Medlemmet betaler et rimelig administrasjonsgebyr i henhold til MOVE by Holmenkollen Fitness´ til enhver tid gjeldende priser.

8. OPPSIGELSE OG ENDRING AV MEDLEMSAVTALEN

Ved oppsigelse bes medlemmet ta kontakt på post@movefitness.no eller telefon +47 99 25 66 31.

8.1. Medlemmet har rett til å avslutte Medlemsavtalen (angrerett) ved å gi melding til MOVE by Holmenkollen Fitness innen to (2) uker etter inngåelse av Medlemsavtalen, jf. angrerettloven § 20. Medlemmet kan benytte angreskjema som er tilgjengelig på vår nettside. Angreretten gjelder kun dersom medlemskapet er inngått utenfor et MOVE by Holmenkollen Fitness-senter. Ved benyttet angrerett vil forskuddsbetalte avgifter tilbakebetales. Medlemmet må selv kunne dokumentere at angreretten er utøvd i henhold til den til enhver tid gjeldende lovgivning.

8.2. Medlemskapet kan avsluttes når Medlemmet ønsker, men vil som et minimum løpe ut bindingstiden. Etter bindingstidens utløp går medlemskapet over til et løpende avtaleforhold i henhold til punkt 2.6. Oppsigelsestiden er én (1) måned, og oppsigelsen trer i kraft etter utløpet av påfølgende måned.

8.2.1. For nedgradering av tilleggstjenester gjelder oppsigelsestid på én (1) måned. Nedgraderingen trer i kraft etter utløpet av påfølgende måned i henhold til punkt 2.11.

8.3. Oppsigelse av medlemskap kan administreres av Medlemmet selv, via den personlige profilen på MOVE by Holmenkollen Fitness.no. Alternativt kan oppsigelsen meddeles via e-post, kontaktskjema, brev eller telefon, eller ved personlig oppmøte på et MOVE by Holmenkollen Fitness-senter. MOVE by Holmenkollen Fitness vil innen to (2) uker etter mottak av oppsigelsen bekrefte skriftlig at denne er registrert via e-post eller brev. Medlemmet må selv kunne dokumentere at oppsigelse har funnet sted.

8.4. Medlemmet kan i visse situasjoner søke om å avslutte medlemskapet selv om bindingstiden ikke er utløpt. Medlemmet må i så tilfelle kunne dokumentere at det foreligger særskilte uforutsette omstendigheter utenfor Medlemmets kontroll. Videre må de angitte omstendigheter være årsaken til at Medlemmet blir forhindret i å benytte medlemskapet. Søknad om oppsigelse må være skriftlig og sendes til MOVE by Holmenkollen Fitness uten ugrunnet opphold etter at omstendigheten(-e) inntraff. MOVE by Holmenkollen Fitness skal behandle søknaden innen rimelig tid og senest innen tre (3) uker etter mottak.

8.5. Dersom MOVE by Holmenkollen Fitness og Medlemmet i samråd anser at treningen innebærer en betydelig risiko for forverring av Medlemmets helse, kan Medlemsavtalen avsluttes. MOVE by Holmenkollen Fitness kan kreve skriftlig uttalelse fra helsepersonell, for å få bekreftet at det er forsvarlig at Medlemmet trener på MOVE by Holmenkollen Fitness. Medlemmet vil ved avslutning få tilbakebetalt eventuell forhåndsbetalt andel av medlemsavgiften.

8.6. MOVE by Holmenkollen Fitness har rett til å gjøre endringer i medlemsavgifter, øvrige avgifter og vilkårene.

8.6.1. Ved endring av medlemsavgifter forbeholder MOVE by Holmenkollen Fitness seg retten til årlig prisjustering av løpende avtaler i henhold til konsumprisindeksen uten forutgående varsling. Ved øvrige prisendringer vil MOVE by Holmenkollen Fitness gi minst én (1) måneds varsel per e-post/SMS. Prisendringen vil tre i kraft én (1) måned etter at varselet ble sendt, regnet fra første månedsskifte.

8.6.2. MOVE by Holmenkollen Fitness forbeholder seg retten til å overføre Medlemsavtaler til et annet selskap, og til å overføre eventuelle automatiske betalingstjenester som måtte være inngått i den forbindelse. Ved slike endringer vil MOVE by Holmenkollen Fitness gi minst én (1) måneds varsel per e-post/SMS. Endringen vil tre i kraft én (1) måned etter at varselet ble sendt, regnet fra første månedsskifte.

8.6.3. Endringer av vilkårene som ikke knytter seg til punkt 7.6.1 og 7.6.2, eller faller innenfor punkt 7.6.4, forbeholder MOVE by Holmenkollen Fitness seg retten til å foreta uten forutgående varsling.

8.6.4. Vedtar MOVE by Holmenkollen Fitness betydelige endringer som negativt påvirker Medlemmet, har Medlemmet rett til å si opp sin Medlemsavtale. Dette kan skje selv om bindingstiden for Medlemsavtalen ikke har utløpt. Ved slike endringer vil MOVE by Holmenkollen Fitness gi minst én (1) måneds varsel per e-post/SMS. Endringen vil tre i kraft én (1) måned etter at varselet ble sendt, regnet fra første månedsskifte.

8.6.5. Særskilt oppsigelse i henhold til punkt 7.6.4 kan kun skje ved at Medlemmet gir melding til MOVE by Holmenkollen Fitness innen fjorten (14) dager før endringen(-e) iverksettes. Dette forutsatt at Medlemmet ble varslet om endringen(-e) senest én (1) måned før endringen(-e) iverksettes. Medlemmet må selv kunne dokumentere at oppsigelse har funnet sted.

8.6.6. Ved oppsigelse i henhold til punkt 7.6.4, avsluttes Medlemsavtalen med virkning fra den datoen endringen(-e) iverksettes. Medlemmet skal motta skriftlig bekreftelse fra MOVE by Holmenkollen Fitness via e-post eller brev.

8.7. MOVE by Holmenkollen Fitness har rett til å sperre medlemskapet for en viss tid, eller si opp Medlemsavtalen med umiddelbar virkning, dersom Medlemmet vesentlig misligholder Medlemsavtalen. Som vesentlig mislighold ansees blant annet:

8.7.1. Manglende betaling av månedlig medlemsavgift og andre avgifter, på tross av inkassovarsel eller annen form for purring.

8.7.2. Brudd på Medlemmets plikter i henhold til kapittel 4 som ikke er uvesentlig, herunder at Medlemmet unnlater å etterfølge en skriftlig eller muntlig advarsel fra MOVE by Holmenkollen Fitness.

8.7.3. Overtredelse av dopingbestemmelsene i punkt 4.1.2, herunder unnlatelse av å avgi dopingprøve på forespørsel.

9. PERSONSKADE, OPPBEVARING OG ANSVAR VED TYVERI 

9.1. Medlemmet trener til enhver tid på eget ansvar. MOVE by Holmenkollen Fitness er ikke ansvarlig for personskade som Medlemmet måtte bli påført i forbindelse med tilstedeværelse/utøvelse av aktivitet på et MOVE by Holmenkollen Fitness-senter. Tilsvarende ansvarsbegrensning gjelder for øvrige treningstilbud og tjenester/rådgivning i regi av MOVE by Holmenkollen Fitness.  

9.2. Ved oppbevaring av personlige eiendeler i skap på senter, er Medlemmet selv ansvarlig for å benytte egen lås. Glemmer Medlemmet eiendeler under oppbevaring i skapene på et MOVE by Holmenkollen Fitness-senter etter tidspunkt for ordinær stenging, har MOVE by Holmenkollen Fitness rett til å bryte opp Medlemmets lås og oppbevare eiendelene. Medlemmet plikter å hente gjenglemte eiendeler innen to uker. MOVE by Holmenkollen Fitness kan ikke holdes ansvarlig for eventuelt tap av slike eiendeler, ei heller i nevnte periode.

9.3. MOVE by Holmenkollen Fitness er ikke ansvarlig for tyveri eller på annen måte tap av Medlemmets personlige eiendeler som Medlemmet tar med seg til et MOVE by Holmenkollen Fitness-senter. Dette gjelder uavhengig av om eiendelene er innelåst i ordinært garderobeskap, verdiskap eller lignende.

10. ANSVARSBEGRENSNING, LOVVALG, TVIST OG VERNETING

10.1. MOVE by Holmenkollen Fitness er ikke ansvarlig for hindringer eller begrensninger som reduserer MOVE by Holmenkollen Fitness´ treningstilbud til Medlemmet, når forholdet ligger utenfor MOVE by Holmenkollen Fitness´ kontroll og MOVE by Holmenkollen Fitness ikke kunne forutse eller overvinne følgene av forholdet (Force majeure).

10.2. Medlemsavtalen er underlagt norsk lov.

10.3. Tvister mellom Medlemmet og MOVE by Holmenkollen Fitness skal søkes løst i minnelighet. Dersom dette ikke fører frem, kan hver av partene bringe tvisten inn for de ordinære domstoler.

10.4. Ved avvik mellom engelsk og norsk versjon av Medlemsavtalen, skal sistnevnte gå foran.

11. MANGEL VED VAREN - KJØPERENS RETTIGHETER OG REKLAMASJONSFRIST

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

12. KONFLIKTLØSNING

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.